söndag 19 augusti 2012

Sommarväder

Vilken fantastisk dag det har varit idag! 23 grader, varma sommarvindar och strålande sol, man kan ju inte vara annat än på bra humör! :)

Annars har veckan gått lite för fort och jag börjar komma igång med träningen igen. Och mina benhinneproblem ser ut att börja ge med sig, äntligen!

Besökte sjukgymnasten i tisdags. Började egentligen gå där för att jag hade problem med mitt ena knä samt att vristerna alltjämt gick i lås. Nu fick jag istället behandling för mina stela vader samt sjuka benhinnor. Och det ser ut att ha hjälpt! :)

Efter en månads paus var jag på de gemensamma löparträningarna i onsdags. På schemat stod det backintervaller och det märktes verkligen att jag haft träningspaus. Ett mycket bra träningspass där jag var tröttare än tröttast efteråt, men mina ben var trots det på rätt så bra humör.

På torsdag var jag på klätterkurs. Har klättrat lite tidigare och tycker det är kul. Eftersom jag är höjdrädd tycker jag det är nyttigt att utsätta mig för höga höjder och dessutom är det ju bra komplement till den övriga träningen. Tanken är alltså att ta det "gröna kortet", vilket innebär att man får säkra åt varandra då man klättrar. På måndag ska följande kursdel avklaras och efter det tror jag att det bara är en provklättring kvar och sedan får jag kortet.

På fredag gick DN-galan av stapeln på stadion och där fick jag bl.a. se några OS-stjärnor. Även om jag tycker om friidrott så har jag aldrig sett någon större tävling live, så det var kul att vara där på plats. Dessutom springer friidrottsstjärnorna ännu snabbare i verkligheten än på TV! Tror jag knappt skulle hinna med fast jag cyklade!

Gårdagen bjöd på en superbra löparfest, alltså midnattsloppet. Det var första gången jag deltog och för den delen även andra gången någonsin som jag sprungit milen i en tävling. Själva banan är rätt så tung med flera kraftiga stigningar. Att det dessutom var 30.000 som sprang igår påverkar ju framkomligheten på sitt sätt också. Jag tänkte att jag tar det rätt så lugnt eftersom jag inte visste hur formen var eller hur det skulle kännas efteråt. Hittade snabbt ett lagom tempo som jag höll genom hela loppet. Dessutom var det så mycket musik och annan underhållning under loppet att jag glömde bort det var en tävling! Stannade och drack några gånger samt njöt i fulla drag av loppet. Lyckades ändå förbättra min tid på milen med nästan två minuter då jag sprang in på 54:53. Med tanke på att det var en tung bana jag sprang igår så kanske jag ändå ska lyckas komma under magiska 50 minuter innan vintern?

Var lite besviken idag då jag vaknade utan träningsvärk och dessutom riktigt pigg i kroppen. Med andra ord fick det blir lite träning idag också. Cykling 10 km, bodypump samt ett corepass därefter, helt okej för att vara en söndag! Imorgon back to work, cyklingen samt lite klättring på kvällen. Hoppas ni också ha en fantastisk vecka framför er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar