söndag 15 juli 2012

Lördag och Söndag.

Igår var det vilodag. Fördrev dagen med att bland annat stifta bekanskap med dessa







Eftersom jag är en stor djurvän var det mycket roligt att bekanta sig med de bor på Skansen. Om jag själv hade tid och plats skulle jag gärna ha många olika djur hemma. Jag skulle mer än gärna åtminstone ha en hund, men eftersom jag är borta hemifrån 10-14 h/dag så funkar ju inte det. Får väl istället nöja mig med att alltid nu som då besöka dessa "kompisar" på Skansen :)

Jag nämnde tidigare att jag hade planerat något tills idag. På midsommaren påbörjade jag Sörmlandsleden, som är en vandringsled. Sprang då etapp 1-4, vilket blev totalt 38 km. 

Midsommartur på Sörmlandsleden

Sedan dess har jag tänkt fortsätta att springa andra etapper. Det finns 62 etapper som utgör en totaltsträcka på 1000 km! Med andra ord tar det en god stund innan jag avverkat hela leden :) 

Min plan för idag var att ta mig an någon/några av de följande etapperna. Hade inget direkt mål hur långt jag skulle springa, utan tänkte att jag känner efter under löpturens gång. Väderprognosen visade regn, men det finns ju inga dåliga väder, bara dåliga kläder eller hur var det? :) Packade med mig lite väsentligheter och begav mig iväg. 

I väntan på pendeltåget


Senast då jag sprang avverkade jag sträckan Björkhagen - Handen. Började med andra ord i Handen idag. Då jag steg av pendeltåget i Handen öste regnet ner, det blåste lite och jag fick en känsla av en sen septemberdag. Jag hann faktiskt tänka tanken vad jag riktigt höll på med, såg inte till någon annan med liknande planer idag. 

Även om leden är bra utmärkt i skogen så finns det vissa ställen där den kunde förbättras. Tog en liten stund innan jag hittade rätt väg ut i skogen. Till en början hoppade jag mellan vattenpölarna, tills det gick upp för mig att mina fötter kommer vara genomblöta om några minuter. Annars var etappen mycket kul att springa, massor med stenar, rötter och berg, me like! Tittade några gånger på kartan, men annars klarade jag mig bra på de märken som fanns i skogen. Mot slutet av etappen slutade det till och med regna så jag kunde ta några foton

Sprang runt/förbi flera sjöar


Ett par mycket blöta fötter

Vid etappens slut funderade jag en lång stund över om jag skulle fortsätta eller inte. Ville väldigt gärna fortsätta eftersom jag inte alls var trött, men samtidigt började jag känna allt mera av mina benhinnor och bestämde mig för att avsluta dagens pass här. Totalt blev det 15 km. 

Väl hemma väntade en varm dusch, benhinnemassage och dessa. Ett perfekt avslut på dagen!






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar