torsdag 26 juli 2012

Semestern fortsätter

Efter tre dagar utan träning, men med desto mera latande och ätande på diverse sommarstugor återvände jag till verkligheten och kopplade upp mig mot omvärlden på tisdag kväll. En dusch, ett flyg till Helsingfors och jag började ladda för nya löppass. En förhoppning som dog rätt så snabbt. 

Min löpning i lördags var antagligen en ren tillfällighet. Mina benhinnor lär inte tillåta löpning på en god stund framöver så nu blir det att till 100% ägna sig åt andra träningsformer. Igår blev det ett Bodybalancepass följt av styrketräning. Riktigt kul att besöka ett gym som omväxling. Tränade mycket på gym för några år sedan och märkte nu att jag tydligen saknat detta ganska mycket utan att vara medveten om det. 

Kanske jag nu skulle gå in för att förbättra min muskelstyrka, eftersom de flesta musklerna som används i löpning är extremt förslappade i min kropp. Det skulle inte heller skada att göra något åt min hållning, jag börjar snart bli lika krokig som den här tanten.. 





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar