lördag 21 juli 2012

Semester!

Äntligen kom den efterlängtade semestern! Jag har ju sett framemot att hinna träna massor på semestern, men vi får hur det blir. Kommer i alla fall att tillbringa de två första veckorna i Finland, dels i Vasa och dels i Helsingfors. Gårdagens första semesterdag gick i alla fall i ett svep och den inplanerade träningen uteblev.

Har ju inte tränat någonting alls hittills den här veckan, inte ens cyklat till jobbet, så jag ser verkligen framemot att få göra av med lite energi. Benhinnorna känns också lite bättre, har försökt stretcha ordentligt hela veckan. 

Vaknade till solsken idag, dock aningen kallare sommarväder än jag räknat med (13 grader!!). Nåväl, begav mig ut på en lätt gå-joggtur, dvs sprang ca 10 min och gick ca 5 min, största delen på grusväg. Blev totalt 42 min och ca 6,5 km. Tränade även lite styrka efteråt och allt gick bra, endast små små känningar i benhinnorna. Ska springa försiktigt och korta sträckor nu en tid för att undvika mera/större problem med benhinnorna. 

Hade annars egentligen tänkt gå till simhallen idag och simma, vattenlöpa samt gymma, men det visade sig att den var stängd!?! Konstigt, det är väl nu som alla borde ha tid att besöka den när det är sommar, eller? Dessutom är det ju så kallt att man väl knappast vill simma utomhus. Får hålla mig till tåls några dagar ännu tills vi åker till Helsingfors, simstadion kan väl knappast vara stängd under sommaren.

Ikväll ska jag vila tankarna från träning och gå på förlovnings- och grillfest. Ska sedan tillbringa ett par dagar på en holme, så även de dagarna blir antagligen träningsfria. Hoppas på tillräckligt varmt vatten så jag vågar simma samt en vedeldad bastu. Trevlig helg :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar